Všeobecné obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky pro účast na službách a pobytech
I Rozsah platnosti podmínek
- Všeobecné obchodní podmínky se vztahují na všechny služby, které pořádá nebo zajišťuje METEOR TRAVEL AGENCY s.r.o., Haberfeldova 2221/25, Praha 6 (dále jen Meteor). Nedílnou součástí těchto podmínek je i reklamační řád. Zákazník je povinen seznámit se s informacemi, které Meteor k danému typu vybraných služeb poskytuje na svých internetových stránkách (www.ckmeteor.cz). Tyto zveřejněné obchodní podmínky jsou nedílnou součástí smlouvy mezi zákazníkem a Meteorem (pořadatelem pobytů).
II Účast jednotlivců a kolektivů na poskytovaných službách
- Meteor (pořadatel) zajišťuje jednotlivcům i kolektivům (dále jen zákazník) služby na základě elektronické, ústní, písemné, nebo telefonické objednávky ze zveřejněné nabídky služeb. Zákazník obdrží návrh Smlouvy, kterou po odsouhlasení a podpisu předá nebo zašle (naskenuje) Meteoru a uhradí zálohu na jeho účet, uvedený ve smlouvě.
- Zákazník odpovídá za správnost a úplnost údajů uvedených ve smlouvě. Za nezletilé osoby objednávku vyřizuje jejich zákonný zástupce. Za kolektiv pověřená osoba.
- Zákazník na základě objednávky a uzavřené smlouvy zaplatí do 7 dnů zálohu nebo celou smluvní cenu objednaných služeb, jestliže může být jeho požadavkům vyhověno. Po této lhůtě objednávka je zrušena.
- Po obdržení podepsané smlouvy a zaplacení ceny služeb objednavateli, vznikne platnost smlouvy mezi zákazníkem a Meteorem. Na základě smlouvy má zákazník právo čerpat služby za dohodnutých podmínek uvedených na poukazu služeb (dále jen voucher). Meteor vystaví voucher ve trojím vyhotovení. Dva vouchery předá zákazník poskytovateli služeb a jeden voucher slouží pro zákazníka jako doklad pro další potřebu.
- Nejpozději 20 dnů před zahájením čerpání služeb, může zákazník písemně oznámit Meteoru, že se poskytování služeb nebo pobytu místo něho zúčastní jiná osoba v oznámení uvedená. Dnem doručení oznámení se tato osoba stává zákazníkem, pokud v oznámení je prohlášení nového zákazníka, že souhlasí se smlouvou a je zaplacen manipulační poplatek ve výši 500 Kč za každou provedenou změnu.
III Ceny služeb
- Cena služeb je uvedena v nabídce nebo v jiných informacích Meteoru v české měně a platí ke dni zveřejnění. Zákazník zaplatí formou zálohy nejméně 50% ceny služeb nebo plnou cenu. V případě zaplacení zálohy je nutné zaplatit doplatek do celkové ceny nejpozději 30 dnů před termínem zahájení služeb.
- Meteor je oprávněn zvýšit ceny služeb jestliže je zároveň stanoven způsob výpočtu zvýšení ceny.
- Cenu služeb lze zvýšit jen v případě, že dojde ke zvýšení směnného kurzu české koruny použitého pro stanovení ceny zájezdu nebo pobytu v průměru o více než 10 %. Písemné oznámení o zvýšení ceny musí být zákazníkovi odesláno nejpozději 21 dní před zahájením zájezdu.
IV Odstupné (Stornovací podmínky)
Zákazník může před zahájením služeb od smlouvy odstoupit. Meteor v tomto případě účtuje odstupné:
- do 40 dnů a více, před zahájením služeb : 500,- Kč za každou stornovanou osobu uvedenou ve smlouvě nebo každou jinou změnu,
- od 28 dnů do 15 dnů před odjezdem: 25 % z ceny služeb za každou stornovanou osobu,
- od 14 dnů před odjezdem: 50% z ceny služeb za každou stornovanou osobu,
- 7 dnů před odjezdem nebo nedojezd : 100% z ceny služeb za každou stornovanou osobu.
Meteor může před zahájením od smlouvy odstoupit jen z důvodu zrušení pobytů nebo z důvodu porušení povinností zákazníkem. Odstoupil-li Meteor z důvodu zrušení pobytů, zajistí zákazníkovi na základě nové smlouvy jinou službu nejméně v kvalitě odpovídající původní smlouvě, může-li takovou službu nabídnout.
V Reklamace
- Meteor garantuje zabezpečení a poskytnutí zaplacených služeb. Reklamaci na vadně poskytnutou nebo neposkytnutou službu uplatňuje zákazník u poskytovatele služeb, který je povinen neprodleně sjednat nápravu. V případě nemožnosti odstranění vady služby, je povinen ubytovací objekt (poskytovatel služby) tuto skutečnost písemně potvrdit na voucheru zákazníka a zákazník neprodleně, nejpozději však do 14 dnů po návratu, předloží Meteoru tuto reklamaci k vyřízení. Za oprávněnou reklamaci se považuje každý rozdíl mezi zaplacenou a prokazatelně neposkytnutou službou.
VI Závěrečná ustanovení
- Účastník, kterému Meteor poskytuje nabízené služby, musí mít platné cestovní doklady a v případě, že cestuje motorovým vozidlem, také doklady o vozidle, zelenou kartu a mezinárodní řidičský průkaz. Meteor garantuje dodržení těchto všeobecných obchodních podmínek. Ostatní ustanovení neuvedená v těchto podmínkách se řídí občanským zákoníkem a jeho novelizacemi.
- Uzavřením smlouvy o ubytování vyslovuje zákazník souhlas s tím, aby Meteor zpracoval osobní údaje zákazníků uvedené ve smlouvě v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb. ke splnění předmětu smlouvy.
METEOR travel agency s.r.o.